fabrycznie umieszczana syrena alarmu jest z lewej strony pod nadkolem. Trzeba ściągnąć nadkole, a syrena znajduje się w metalowej obudowie. Natomiast syreny niefabryczne montowane są (np. w przypadku MetaSystem montowanego w ASO) z prawej strony za lampą koło nadkola
Witam! Elektonicy samochodowi nie chcą podjąć się naprawy, ponieważ usterka występuje co kilkanaście kilometrów, a podobno za dużo elementów może wskazywać na awarię (???). Usterka objawia się średnio raz na kilkanaście kilometrów brakiem reakcji na gaz. Bywa czasem i tak, że tuż po odpaleniu po paru sekundach od ruszenia auto gaśnie nie reagując na pedał gazu. Średnio brak reakcji trwa 3-15sek. wówczas pedał gazu nie reaguje wogóle. Po jakimś czasie jest już wszystko ok i następne kilometry można przejechać bez stresu po czym po czasie i nawet bez gaszenia motorowni znowu jest nazwijmy to "notlauf". Aha podczas tej blokady pedału gazu czasem coś strzela jakby przy filtrze powietrza. Poniższe błędy powtarzają się regularnie (inne się nie pojawiają):
BŁĘDY Z VAGA:
VAG-COM Version: Release 311.2-N
Control Module Part Number: 06A 906 019 AK
Component and/or Version: 1.6l 2V/R4 SIMOS HS2554
Software Coding: 04000
Work Shop Code: WSC 01317
2 Faults Found:
00537 - Lambda (Oxygen Sensor) Regulation
19-10 - Lower Limit - Intermittent
00520 - Air Mass / Air Flow Sensor (G70)/(G19)
31-10 - Open or Short to Ground - Intermittent
Dodam, że mam już dosyć znawców w stylu "wymienić przepływke i sondę bo na to błędy wskazują". Mam wtedy ochote na srogi śmiech. Wierzę, że są fachowcy w stanie to ogarnąć. Zapłacę za naprawę i rzetelną wiedzę w tym zakresie. WAWA i okolice. Więdzących w czym problem zapraszam na PW bądź na owym forum oficjalnie.
g_jetson, podstawowa sprawa to sprawdziłbym, czy kabelki od przepływki i sondy nie idą czasami we wspólnej wiązce ( ew. z kompletem kabelków od sterowania przepustnicy, która w AKL jest, o ile pamiętam, elektroniczna ). Dużo do sprawdzenia być nie powinno, bo te przewody idą do kompa silnika, zapewne gdzieś na podszybiu.
BTW. Masz LPG?
kowal 2002 nie mam LPG. Dodam jeszcze , że obroty mam stabilne. Przepustnicy i przepływomierza nie posądzam o złe działanie. Części oryginalne. Przepływka czysta.
OK w takim razie zadam konkretne pytanie: czy nieszczelny kolektor dolotowy (ssący) bądź jego uszczelka może powodować powyższe błędy?
wystarczy sciagnac kolektor dolotowy podczas pracy i sie przekonasz taka mala porada nie znam tematu ale na logike biorac jesli nie mozna zlokalizowac usterki odrazu trzeba eliminowac mozliwe przyczyny metoda prub zaczynajac od najtanszej
Komentarz